6 narzędzi, które pomogą Ci analizować słowa kluczowe


Niezależnie od tego czy zajmujesz się marketingiem, kampaniami Google Adwords czy po prostu prowadzisz bloga słowa kluczowe powinny mieć dla Ciebie bardzo duże znaczenie. Dlaczego? Ponieważ jeśli chcesz zdobyć uwagę internautów, musisz wiedzieć, czego szukają i im to zaoferować.

Planer słów kluczowychPierwszym krokiem, od którego możesz zacząć jest Planer słów kluczowych oferowany w ramach usługi Google AdWords. Wystarczy, że się  do niej zalogujesz i od razu możesz skorzystać z wiedzy jaką ma google na temat słów kluczowych. Znajdziesz tam grupy słów, statystyki oraz możesz zobaczyć ich prognozowaną skuteczność. Dzięki temu będziesz w stanie realnie ocenić czego chce Twoja grupa odbiorców. Oczywiście oprócz planera od Google warto wiedzieć, że są jeszcze inne, nie raz lepsze narzędzia, z których warto korzystać lub dzięki którym porównasz wyniki i będziesz wiedzieć więcej. Oto kilka z nich:

MOZ Keyword Explorer

Świetne narzędzie w pełni dostępne dla 2 fraz na dzień. Sugestie słów kluczowych wraz ze statystyką wyświetleń oraz lista popularnych domen, związanych ze słowem kluczowym. Znajdziemy tutaj również ostatnie „wzmianki”, które pojawiły się w sieci z użyciem danego słowa kluczowego.

Moz keyword explorer

Keyword.io

Bardzo fajne narzędzie, które pozwala ustalić Ci słowa kluczowe do wskazanego przez Ciebie słowa. Pożądane słowa kluczowe możesz również sprawdzić w różnych kanałach typu Google, Amazon, Youtube, Wikipedia itd (łącznie 11 różnych kanałów). Kanały możesz  również przeszukiwać wskazując konkretny pożądany język. Jak już wszystko ustalisz masz możliwość eksportowania swojej listy w pliku CSV lub wprost do narzędzia Amazona (keyword list tool).

Keyword.io

Keyword Tool

Podobne działanie do Keyword.io. Narzędzie, które nam podpowie jakie frazy są powiązane z naszym słowem kluczowym. Narzędzie umożliwia przeszukanie kilku usług w poszukiwaniu grup słów kluczowych. I tak do wyboru mamy: Google, YouTube, Bing, Amazon oraz App Store. Fajne jest również to, że możemy wyszukiwać konkretny kraj, ponieważ wyniki mogą być zupełnie różne, w zależności od wielu uwarunkowań.

Keyword tool

SEO Book Keyword Tool

Również bardzo ciekawe narzędzie, z którego można sporo wyciągnąć. Niestety jeśli chodzi o polski język to będzie kiepsko. Jednakże jeśli prowadzisz zagranicznego bloga lub stronę to na pewno się przyda. Z narzędzia można dowiedzieć się jaka jest miesięczna i dzienna liczba wyszukania danej oraz wartości danych słów kluczowych. Gotową listę możesz eksportować do CSV gdzie będzie Ci łatwiej ogarnąć te wszystkie dane.

SEO Book Keyword Tool

Long Tail Pro

Na koniec polecę Ci jeszcze jedno narzędzie, które warto sprawdzić – Long Tail Pro. Niestety nie jest ono darmowe, ale jeśli chcesz możesz przetestować je przez 7 dni za 1$. W skrócie można powiedzieć, że jest to bardziej rozbudowany planer słów od google. Z tym wyjątkiem, że analizę słów kluczowych możesz tutaj zrobić kompleksowo dodając swoją domenę do narzędzia. Dzięki temu będziesz wiedzieć więcej. Możesz również śledzić poczynania konkurencji. Narzędzie w najniższym abonamencie kosztuje 25$ gdzie masz do dyspozycji 10 000 słów kluczowych na miesiąc.

long-tail-pro

Pobierz darmowy ebook!

Zebraliśmy w jednym ebooku wiedzę na temat zarządzania cenami i promocjami w e-commerce. Chętnie wyślemy Ci ten materiał za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.