6 narzędzi, które pomogą Ci analizować słowa kluczowe


Niezależnie od tego czy zajmujesz się marketingiem, kampaniami Google Adwords czy po prostu prowadzisz bloga słowa kluczowe powinny mieć dla Ciebie bardzo duże znaczenie. Dlaczego? Ponieważ jeśli chcesz zdobyć uwagę internautów, musisz wiedzieć, czego szukają i im to zaoferować.

Planer słów kluczowychPierwszym krokiem, od którego możesz zacząć jest Planer słów kluczowych oferowany w ramach usługi Google AdWords. Wystarczy, że się  do niej zalogujesz i od razu możesz skorzystać z wiedzy jaką ma google na temat słów kluczowych. Znajdziesz tam grupy słów, statystyki oraz możesz zobaczyć ich prognozowaną skuteczność. Dzięki temu będziesz w stanie realnie ocenić czego chce Twoja grupa odbiorców. Oczywiście oprócz planera od Google warto wiedzieć, że są jeszcze inne, nie raz lepsze narzędzia, z których warto korzystać lub dzięki którym porównasz wyniki i będziesz wiedzieć więcej. Oto kilka z nich:

MOZ Keyword Explorer

Świetne narzędzie w pełni dostępne dla 2 fraz na dzień. Sugestie słów kluczowych wraz ze statystyką wyświetleń oraz lista popularnych domen, związanych ze słowem kluczowym. Znajdziemy tutaj również ostatnie „wzmianki”, które pojawiły się w sieci z użyciem danego słowa kluczowego.

Moz keyword explorer

Keyword.io

Bardzo fajne narzędzie, które pozwala ustalić Ci słowa kluczowe do wskazanego przez Ciebie słowa. Pożądane słowa kluczowe możesz również sprawdzić w różnych kanałach typu Google, Amazon, Youtube, Wikipedia itd (łącznie 11 różnych kanałów). Kanały możesz  również przeszukiwać wskazując konkretny pożądany język. Jak już wszystko ustalisz masz możliwość eksportowania swojej listy w pliku CSV lub wprost do narzędzia Amazona (keyword list tool).

Keyword.io

Keyword Tool

Podobne działanie do Keyword.io. Narzędzie, które nam podpowie jakie frazy są powiązane z naszym słowem kluczowym. Narzędzie umożliwia przeszukanie kilku usług w poszukiwaniu grup słów kluczowych. I tak do wyboru mamy: Google, YouTube, Bing, Amazon oraz App Store. Fajne jest również to, że możemy wyszukiwać konkretny kraj, ponieważ wyniki mogą być zupełnie różne, w zależności od wielu uwarunkowań.

Keyword tool

SEO Book Keyword Tool

Również bardzo ciekawe narzędzie, z którego można sporo wyciągnąć. Niestety jeśli chodzi o polski język to będzie kiepsko. Jednakże jeśli prowadzisz zagranicznego bloga lub stronę to na pewno się przyda. Z narzędzia można dowiedzieć się jaka jest miesięczna i dzienna liczba wyszukania danej oraz wartości danych słów kluczowych. Gotową listę możesz eksportować do CSV gdzie będzie Ci łatwiej ogarnąć te wszystkie dane.

SEO Book Keyword Tool

Long Tail Pro

Na koniec polecę Ci jeszcze jedno narzędzie, które warto sprawdzić – Long Tail Pro. Niestety nie jest ono darmowe, ale jeśli chcesz możesz przetestować je przez 7 dni za 1$. W skrócie można powiedzieć, że jest to bardziej rozbudowany planer słów od google. Z tym wyjątkiem, że analizę słów kluczowych możesz tutaj zrobić kompleksowo dodając swoją domenę do narzędzia. Dzięki temu będziesz wiedzieć więcej. Możesz również śledzić poczynania konkurencji. Narzędzie w najniższym abonamencie kosztuje 25$ gdzie masz do dyspozycji 10 000 słów kluczowych na miesiąc.

long-tail-pro

Pobierz darmowy ebook!

Zebraliśmy w jednym ebooku wiedzę na temat zarządzania cenami i promocjami w e-commerce. Chętnie wyślemy Ci ten materiał za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.

  • Reni Blog

    Przydatny wpis, bo nie znałam wcześniej tych stron.

  • Ciekawy post. Dzięki Tobie na pewno pogłębię temat.
    Pozdrawiam

  • Właśnie szukałam takich informacji, zatem przydadzą się od ręki. 🙂

    • Marzena WM

      Bardzo się cieszę, że artykuł jest pomocny 🙂

  • cfarm

    Super przydatne informacje, dzięki!

  • Korzystam z nich i są bardzo przydatne, zawsze warto wiedzieć więcej:)

  • Magnoliowy Blog

    Korzystam choć zbyt rzadko 🙂 Zapisuje sobie ten wpis w pockecie 😉

    • Marzena WM

      Super 🙂

  • kluskiewiczphotography

    Nowy Rok trzeba zacząć w gotowości! Świetnie, planuję rozkręcić biznes w tym roku i takie wskazówki na pewno nie pójdą w las kiedy będę działać nad stroną. Dzięki!

    • Marzena WM

      Nie ma za co, powodzenia z biznesem 🙂

  • A czy te narzędzia są także przydatne pod kątem tworzenia treści na blogi czy raczej pod katem stron komercyjnych..bo przyznam szczerze ze nie korzystam z żadnych…może coś polecicie?

    • Marzena WM

      Do każdych treści się nadadzą. Polecam wypróbować Long Tail Pro 🙂

      • Rzeczywiście ciekawe. Dotychczas korzystałem jedynie z wtyczek na WordPress 🙂

  • Znam trochę serwis MOZ więc wypróbuję, bo
    od początku mam problem z googlekeywordsplannerem.
    Pokazuje mi tylko okrojoną wersję.

    • Marzena WM

      Okrojoną tzn?

      • pokazuje mi tylko pojedyńcze słowa kluczowe.
        nie mogę np zobaczyć całych fraz
        kiedyś przez moment miałem pełną wersję tak
        jak wszyscy, teraz to jest jedno okienko,
        żadnych narzędzi więcej.
        Próbowałem przejść na adexpress ale to nic nie dało
        Nie wiem czy tam są jakieś ustawienia dostępne?
        W mojej wersji nie mam żadnych opcji 🙁

        Jak oglądam na youtubie to ludzie mają zupełnie
        co innego pod tym samym adresem 🙂

        • Marzena WM

          Marcinie dziwne, a czy nie masz jakiegoś adblocka włączonego?

  • Chętnie wypróbuję Long Tail Pro 🙂 Dzięki!

  • nie znałam tych narzędzi, mam plan popróbować 🙂

  • Bardzo podoba mi się tematyka bloga- praktyczny, użyteczny i profesjonalny. Nie znałam większości z tych narzędzi. Będę odwiedzać. Zapraszam również na mojego bloga.

    • Marzena WM

      Super 🙂 Cieszę się, że wpis jest pomocny 🙂 A blog już odwiedziłam 🙂

  • SEO dopiero zaczynam się uczyć. Zabawna, że jeszcze rok temu te wszystkie pojęcia jak SEO, pozycjonowanie, statystyki były dla mnie czymś tak bardzo tajemniczym i odległym… Teraz jestem częścią tej magicznej, tajemniczej krainy i próbuję małymi krokami ją rozgryźć. Dziękuję za polecenie powyższych stron – już do kilku z nich wędruję. Mam nadzieję, ze się przydadzą i życie stanie się łatwiejsze. 🙂

    • Marzena WM

      Jak już przetestujesz jakieś narzędzia, podziel się swoją opinią 🙂

  • Super zestawienie, wcześniej znałam tylko produkt Google’a. Wychodzę z założenia, że najlepiej pisać wartościowe teksty bez panicznego chwytania się słów kluczowych, ale trochę SEO na pewno nie zaszkodzi.

    • Marzena WM

      Pewni, że tak, nie można się dać zwariować, ale jeśli chodzi o tytuły artykułów warto brać pod uwagę słowa kluczowe 🙂

  • Z kilku korzystałam, niektóre muszę wypróbować 🙂

  • Cały czas mam problem ze słowami kluczowymi. Przez lata na Blogspocie w ogóle się tym tematem nie zajmowałam. Teraz WordPress sam mnie ściga (denerwują mnie czerwone kropki przy wpisach, więc walczę o zielone ;)). Ale robię to trochę po omacku…

  • Martyna Cieślińska

    Bardzo interesujący i dotąd nieznany mi temat. Postaram się sprawdzić wszystkie podane przez Ciebie strony, może po części aby przykuć uwagę „słowami kluczowymi ” większej liczby osób na mojego bloga „wpuszczona w maliny”. Zachęcam do przeczytania i oceny moich działań w tym kierunku hahah 🙂 pozdrawiam M

  • Dzięki za tę listę narzędzi. Jestem dopiero na początku drogi jeśli chodzi o słowa kluczowe, więc muszę koniecznie podszkolić się w tym temacie ciur bardziej 🙂 Pozdrawiam

  • Tego właśnie szukałam! Ja jeszcze korzystam z ubbersuggest 🙂

    • Marzena WM

      Podziel się opinią o tym narzędziu 🙂

  • Nie słyszałam o tych narzędziach, mega przydatne 🙂

    • Marzena WM

      Cieszę się 🙂

  • Zdecydowanie i ja musze nad tym popracować. Dzięki!

    • Marzena WM

      Nie ma za co 🙂

  • Dzięki za kolejne narzędzia, które pozwolą mi rozwinąć bloga. Do tej pory dosyć niemrawo spoglądałem na ten temat , a słowa kluczowe do tekstów dobierałem raczej intuicyjnie nie przygotowując głębszych analiz.

  • Marek Głowski

    Ciekawe te programy , przejrzałem wszystkie, ale zastanawiam się , w jaki sposób mam tą wiedzę o słowach kluczowych spożytkować. WP tworzy chmurę tagów ale nie mam możliwości ingerencji w nią ( chyba) więc mam stworzyć ręcznie jakiś zestaw tagów na każdą stronę czy też chytrze wbijać popularne frazy do tekstu ?
    pozdr
    bm

  • Katarzyna Wojtyńska-Stahl

    Wydaje mi się, że dobrze pozycjonuję wpisy, a jednak z wyszukiwarki jest mało wejść. Chyba powinnam przyjrzeć się uważniej temu tematowi. Serdeczności Marzenko 🙂

    • Marzena WM

      Przyjrzyj 🙂

  • Tego mi było trzeba! Dzięki 🙂 za każdym razem mam ten sam problem! Ja dany temat wyszukałabym po tych słowach, ale jak zrobiliby to moi czytelnicy… To wcale nie jest takie oczywiste 😉

  • Pingback: Jak wykorzystać Long Tail Pro w startupie? - StartupFreak()