Jak generować skutecznie nowe leady? – przegląd narzędzi


Lead sprzedażowy to kontakt do klienta, który potencjalnie będzie zainteresowany Twoim produktem lub usługą. Pozyskanie dobrej jakości leadów jest więc podstawą, aby budować sprzedaż produktu.

Jak więc pozyskać leady?

1.Poprzez swój blog lub stronę produktową

Celem Twoich działań, zwiększających ruch na stronie, powinno być podjęcie oczekiwanych działań przez użytkownika, np. subskrypcja newslettera, pobranie e-booka, wypełnienie formularza czy też dokonania zakupu. Dzięki takim działaniom pozyskujesz pokaźną bazę potencjalnych klientów, którzy faktycznie są zainteresowani Twoimi produktami/usługami. Jak już masz taką bazę potencjalnych odbiorców możesz rozpocząć spersonalizowane działania marketingowe, a następnie przełożyć to na leady sprzedażowe.

W tym celu możesz skorzystać z różnych narzędzi dostępnych w internecie. Jest ich sporo, aczkolwiek każde dostępne narzędzie oferuje inne możliwości. Pamiętaj również o tym, że oprócz narzędzi należy monitorować i analizować to co dzieje się z Twoją stroną. Im większą wiedzę posiadasz na temat potencjalnych użytkowników, tym lepszy przekaz marketingowy możesz im wyświetlić. Pamiętaj również o budowaniu relacji i utrzymaniu kontaktu z potencjalnymi klientami.

2. Zakup bazy kontaktów

Prawdopodobnie najprostsze rozwiązanie polegające na zakupieniu listy (najczęściej e-mail) kontaktów do firm z danej  branży. Niestety to rozwiązanie ma kilka wad:

  • trudno określić pożądaną jakość i aktualność
  • wysoki koszt zakupu
  • potencjalne Spam Traps –  czyli ‚puste adresy e-mail’, które po wysłaniu kampanii zostaną oznaczane w różnych narzędziach jako spam,  co drastycznie obniży skuteczność kampanii

3. Usługi generowania leadów

Z pomocą przychodzą różnorodne narzędzia, które wspomagają generowanie leadów. Sprawdziliśmy kilka z nich, poniżej wnioski z przeprowadzonych testów.

Inspire Beats

Jest to narzędzie, a raczej usługa, która pozwala Ci zdobyć nowe leady sprzedażowe. Cennik został zaprojektowany w taki sposób, że płacimy abonament miesięczny, a kwota abonamentu jest zależna od liczby dostarczonych leadów. Minimalna liczba leadów sprzedażowych to 110 kontaktów.

+ Personalizacja przekazu marketingowego e-mail
+ Nielimitowany support
– Brak możliwości przetestowania narzędzia
– Nie za dobre opinie w internecie na temat narzędzia
– Brak integracji
Cena od 349$ miesięcznie

inspire-beats

Right Hello

Polskie narzędzie Right Hello, wywodzące się z Wrocławia. Po podaniu numeru telefonu oraz maila powinniśmy otrzymać kontakt biznesowy. Usługa dostarcza nam potrzebne kontakty, które następnie możemy zamienić na leady sprzedażowe. Niestety nie ma tu okresu testowego.

+ Automatyzacja procesów sprzedażowych
+ Nowy kanał leadów sprzedażowych
+ Pomoc specjalistów w zakresie komunikacji i copywritingu
– Brak możliwości przetestowania narzędzia
– Brak integracji
Cena od 800$ miesięcznie (warunki cenowe negocjowane indywidualnie)

righthello

Growbots

Growbots to bardziej kompleksowe rozwiązanie, które dostarcza nam dużo więcej niż samą listę kontaktów. Z łatwością zaprojektujesz punkty styku i zautomatyzujesz procesy związane z leadami. Masz tu również dostęp do statystyk oraz możliwość przeprowadzania testów A/B, a co najważniejsze z łatwością zintegrujesz się z CRM.

+ Automatyzacja procesów sprzedażowych
+ Nowy kanał leadów sprzedażowych
+ Statystyki i analiza
+ Testy A/B
+ Integracja z CRM (synchronizacja w czasie rzeczywistym)
Cena od 500$ miesięcznie

growbots

Niestety w tym przypadku ciężko jednoznacznie polecić jedno narzędzie. Nam najbardziej podoba się Growbots. Najlepiej jednak przetestować kilka i sprawdzić, które sprawdzą się w danym przypadku.

Pamiętaj o tym, że oprócz narzędzi do generowania leadów potrzebujesz jeszcze kilka rozwiązań takich jak newsletter, landing page, narzędzia do mailingów oraz chociażby prosty CRM. Warto również analizować to co się dzieje na stronie i być z tym na bieżąco. Jeśli masz kilku dobrych znajomych to również podeślij im materiały przed wysłaniem kampanii, aby zebrać pierwszy feedback. Oczywiście jeśli będzie taka potrzeba to wprowadź zmiany do swojej kampanii przed publikacją.

A Wy z jakich narzędzi korzystacie? Dajcie znać w komentarzach.

Pobierz darmowy ebook!

Zebraliśmy w jednym ebooku wiedzę na temat zarządzania cenami i promocjami w e-commerce. Chętnie wyślemy Ci ten materiał za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.