Jak zwiększyć współczynnik konwersji dzięki landing pages – przegląd narzędzi


Zacznijmy od samego początku. Czym tak naprawdę jest landing page? Jest to docelowa strona, która wyświetla się użytkownikowi lub potencjalnemu klientowi, zazwyczaj po kliknięciu w reklamę. Mogą to być linki sponsorowane (AdWords), jakiś mailing/newsletter lub po prostu baner reklamowy zamieszczony w jakimś serwisie. Dlaczego warto korzystać z takiego rozwiązania? Ponieważ landing page zapewnia skupienie uwagi użytkownika oraz zapewni Ci większą konwersję niż zwykła strona internetowa. Powiesz ok, ale jak stworzyć taki landing page? Oczywiście możesz zamówić taką stronę u specjalistów, niestety w wielu przypadkach będzie to dość kosztowne. Tymczasem jest sporo narzędzi na rynku, które pozwolą Ci na stworzenie go we własnym zakresie. Wystarczy trochę wolnego czasu i chęci. Poniżej znajdziesz przegląd kilku rozwiązań, które możesz zastosować już dziś.

Instapage

Proste narzędzie zarówno dla początkujących marketerów jak i dla tych bardziej zaawansowanych. Najważniejszą funkcją tego narzędzia jest to, że swój indywidualny landing page, jesteśmy w stanie stworzyć dosłownie w kilkanaście minut. Możemy bowiem skorzystać z gotowych szablonów, których wybór jest naprawdę imponujący. Większość z nich jest zbudowana z zachowaniem zasad RWD (Responsible Web Design), co oznacza, że szablon będzie prezentował się dobrze zarówno na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych. Wśród szablonów znajdziesz zarówno takie, które nadają się do zbierania kontaktów jak i takie, dzięki którym zaprezentujesz swój produkt z możliwie najlepszej strony. Instapage umożliwia integrację z wieloma narzędziami, więc ze spokojem zintegrujesz to narzędzie z swoim CRM, narzędziem do e-mail marketingu czy też statystyk. Po przygotowaniu strony produktowej będziesz mieć możliwość publikacji jej wewnątrz usługi lub na swojej stronie opartej o WordPressa czy też na Facebook’u. Jes to naprawdę potężne narzędzie, które w szybki sposób pomoże Ci stworzyć stronę www, dzięki której pozyskasz swoje pierwsze leady sprzedażowe.

Plusy i minusy

 łatwy i intuicyjny w obsłudze panel do budowania landing page
 responsywny design (spora baza szablonów)
 bardzo duża liczba możliwych integracji narzędzia
 możliwość wykonywania testów A/B
 panel z statystykami
 30-dniowy okres testowy
 wtyczka do WordPressa
 support 24/7
 brak limitów odwiedzin, stron i domen w każdym planie
 brak polskiego języka
 najtańsza wersja posiada mało możliwości

Cena: 29$ | 55$ | 127$ miesięcznie
(30-dniowy okres próbny)

Instapage

Launchrock

Na rynku jakiś czas temu pojawiło się również inne narzędzie, które kryje się pod nazwą Launchrock. Narzędzie na pierwszy rzut oka jest darmowe, natomiast po zarejestrowaniu konta okazuje się, że jest również wersja płatna, która kosztuje 5$ miesięcznie. Jest to dobre narzędzie dla biznesów, które nie mają za dużo pieniędzy na marketing. W wersji darmowej stworzymy bardzo prosty landing page, który jest responsywny. Niestety w porównaniu z Instapage, Launchrock wypada dość blado. Nie mamy tu możliwości integracji oraz publikacji na WordPressa czy też Facebook’a. Swoją indywidualną domenę możemy podpiąć pod stronę dopiero w wersji płatnej. Minusem również może być fakt, że w wersji bezpłatnej będziemy zmuszeni do wyświetlenia loga z informacją, że ta strona została stworzona przy pomocy Launchrock.

Plusy i minusy
 wersja darmowa
 responsywny wygląd
 statystyki
 w wersji płatnej możliwość edycji HTML
 mała ilość szablonów
 brak integracji z innymi narzędziami
 brak polskiego języka
 brandowanie launchrock (przy darmowej wersji)

Cena: 0 lub 5$ miesięcznie

Launchrock

Unbounce

Kolejnym narzędziem dostępnym na rynku jest Unbounce. Jeśli chodzi o możliwości i funkcjonalności to jest to bardzo zbliżone narzędzie do Instapage, z tym wyjątkiem, że niestety w każdym dostępnym planie są ograniczenia co do ruchu użytkowników. Kolejnym minusem na jaki napotkałem przy testowaniu narzędzia jest to, że aby przetestować je przez 30 dni, należy podać dane swojej karty kredytowej. Oprócz tych niedogodności Unbounce działa całkiem sprawnie i intuicyjnie. Ciekawym dodatkiem, który na pewno przyda się większym agencjom jest zarządzanie klientami i kampaniami. Dzięki temu masz możliwość przekazania dostępu do statystyk i innych ważnych informacji wprost do Twojego klienta, który może je podejrzeć w czasie rzeczywistym.

Plusy i minusy
 łatwy i intuicyjny w obsłudze panel do budowania landing page
 responsywny design (spora baza szablonów)
 możliwość integracji
 możliwość wykonywania testów A/B
 panel z statystykami
 zarządzanie klientami i użytkownikami
 brak polskiego języka
 30-dniowy okres testowy (warunkiem koniecznym jest podanie danych do karty kredytowej)
 limity odwiedzin w zależności od planu

Cena: 49$ | 99$ | 199$ | 499$ miesięcznie
(30-dniowy okres próbny)

Unbounce

Kickofflabs

Wartym uwagi narzędziem jest również Kickofflabs. Jest to trochę takie kombo do tworzenia landing page, e-mail marketingu oraz komunikatów w różnych momentach kiedy potencjalny Klient znajduje się na Twojej stronie. W bazie znajdziesz około 60 różnych gotowych, responsywnych szablonów. Jest to trochę mniejsza liczba niż w przypadku Unbounce czy też Intapage, ale szablony wyglądają całkiem nieźle. Mamy tutaj również możliwość przeprowadzania testów A/B oraz możliwość tworzenia specjalnych komunikatów dla użytkownika po wykonaniu konkretnej akcji. Co ciekawe Kickofflabs umożliwia integracje ze swoją konkurencją i udostępnia widgety do połączenia narzędzia zarówno z Unbounce oraz Instapage.

Plusy i minusy
 30-dniowy okres testowy
 responsywny design
 łatwy i intuicyjny w obsłudze panel wizualny do budowania landing page
 możliwość integracji (również z konkurencją)
 dodatkowe narzędzia
 brak polskiego języka
 różne limity w zależności od pakietu

Cena: 39$ | 69$ | 149$
(30-dniowy okres próbny)

Kickofflabs

Landingi

Warto również wspomnieć o całkowicie polskim produkcie jakim są Landingi. Myślę, że sam produkt nie odbiega bardzo dużo od konkurencji zagranicznej. Znajdziesz tutaj edytor wizualny, brak ograniczających limitów oraz integracje z popularnymi narzędziami. Oczywiście znajdziesz tu również gotowe propozycje szablonów – jest ich ponad 100, a więc jest w czym wybierać. Również bez problemu przeprowadzisz testy A/B, aby zdecydować która wersja Twojej strony przynosi większe korzyści. Wszystko to na bieżąco przeanalizujesz w panelu z statystykami. Cena narzędzia różni się tylko od pozyskiwanych leadów na Twoim koncie.Zawsze dostajesz pełną funkcjonalność, w związku z tym bardzo trudno mi tu znaleźć minusy tego rozwiązania. Jeśli więc nie znasz dobrze języka angielskiego, to Landingi wydają się najlepszym rozwiązaniem.

Plusy i minusy
 responsywny design (spora baza szablonów)
 łatwy i intuicyjny w obsłudze panel wizualny do budowania landing page
 możliwość integracji (również z konkurencją)
 testy A/B, statystyki
 możliwość zarządzania użytkownikami i subkontami dla klientów
 zakładka na facebook
 niska cena początkowa
 okres testowy: 14 dni

Cena: od 99zł miesięcznie

Landingi

Alternatywą do powyższych narzędzi pozostaje Wordrpess. W repozytorium znajdziesz sporo pomocnych wtyczek, dzięki którym możesz stworzyć landing page prawie że za darmo. Oczywiście w tym przypadku musisz posiadać swój serwer i domenę, aby zainstalować WordPressa. Wystarczy, że zainstalujesz następujące wtyczki: Landing Pages, Contact Form 7 oraz Google Analytics. Wtyczka LP do WordPressa umożliwia budowanie stron produktowych do zdobywania kontaktów oraz przeprowadzania testów A/B. Pozostaje Ci wybrać jakiś ładny szablon i do dzieła. Niestety to rozwiązanie polecałbym raczej bardziej zaawansowanym użytkownikom, ponieważ będzie to wymagało dużo więcej pracy niż przy wyborze gotowych rozwiązań.

Pobierz darmowy ebook!

Zebraliśmy w jednym ebooku wiedzę na temat zarządzania cenami i promocjami w e-commerce. Chętnie wyślemy Ci ten materiał za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.

  • Zapisuje!

  • Post spadł mi z nieba, gdyż miałam w planach poszukać takich informacji, a tu wszystko podane, jak na tacy. Dzięki 🙂

    • Marzena WM

      Nie ma za co 🙂

  • Mirella

    Ciekawy temat i przyznam, że o tym nie myślałam 🙂 ale jeśli kiedyś będę chciała po to sięgnąć, będę wiedziała, gdzie szukać informacji 😉

    • Marzena WM

      Zapraszamy 😉

  • Katarzyna Stypuła

    Ciekawy i merytoryczny artykuł. Zapisuję w ulubionych i na pewno z niego skorzystam, gdy nadejdzie właściwy moment 🙂

  • Ciekawa sprawa. Wcześniej nie myślałem o tym, by stworzyć landing page dla swojej witryny, ale faktycznie może okazać się to pomocne. Dzięki za listę i za wymienienie plusów i minusów każdego z rozwiązań, zaoszczędziłeś mi sporo czasu 🙂

  • Artur Baranowski

    Cenny wpis. często nie zdajemy sobie sprawy z takich elementów i zapominamy o nich. A potem pytamy siebie – dlaczego biznes nie działa tak dobrze.

  • Ciekawe narzędzia i chętnie bym kilku spróbowała (chociaż mam już stronę), więc chyba tylko poprzeglądam i może czymś się zainspiruję w nadchodzącej przebudowie 🙂

  • Bardzo dobre zestawienie. Konkretnie i rzeczowo z cenami 🙂 zapisuję 🙂

  • Akurat tych narzędzi nie znałam – może dlatego, że jakoś stricte landing page się nie zajmuję i nie tworzę, ale zapiszę sobie nazwy, bo niebawem będę startować z pewnym projektem i na pewno landing page się przyda! 🙂

  • Honia Puławska

    Krótko, zwięźle na temat i przydatne 🙂

  • Aga

    Wow, przydatny wpis! Dzięki 😉

  • Przyznaję że ja to nie mam głowy do tych technicznych spraw 🙂

  • Właśnie informacji o budowaniu landing pages szukałam! Dzięki wielkie! Bardzo przydatny wpis – zabieram się za porównywanie ofert.
    Jakie rozwiązanie Ty preferujesz?

  • Zrobiłaś bardzo dobre porównanie. Jak będę obczajać landing page dla siebie to tu wrócę 🙂