Jak pozyskać leady korzystając z LinkedIn?


Szczególnie na początku istnienia produktu trudno jest pozyskać potencjalne leady sprzedażowe. Wiele firm próbuje wykorzystać Content Marketing nie zdając sobie sprawy, że w większości przypadków potrzeba kilku miesięcy, żeby skutecznie pozyskiwać leady z tego kanału. Można wykorzystać oczywiście kampanie AdWords lub reklamę na FB, jednakże w przypadku ograniczonego budżetu to również może okazać się bardzo trudne.

Co więc zrobić, żeby pozyskać listę potencjalnych klientów w rozsądnej cenie?
Można wykorzystać LinkedIn’a.

LinkedInLinkedIn to największa na świecie baza kontaktów do właścicieli i pracowników firm ze wszystkich branży na świecie. Prawie każda licząca się w biznesie osoba ma tam konto. Oprócz kontaktu do danej osoby mamy tam również informacje na temat jej miejsca pracy i stanowiska. Dostępne są więc wszystkie dane, potrzebne do znalezienia docelowych odbiorców naszego produktu.

Przed rozpoczęciem pracy warto podzielić swoich potencjalnych klientów na segmenty. Dzięki temu łatwiej będzie nam kontrolować wyniki kampanii.
Załóżmy więc, że poszukujemy firm zajmujących się marketingiem, które zatrudniają więcej niż 10 osób. Teraz zastanawiamy się do kogo w takiej firmie najlepiej skierować ofertę. W naszym przypadku załóżmy, że do dyrektora finansowego.

Aby wyszukać konkretne osoby korzystamy z wyszukiwania zaawansowanego w LinkedIn.
Wyszukiwanie zaawansowane LinkedIn

Następnie wybieramy interesujące nas kryteria i wyszukujemy. Należy pamiętać, że w pola wyszukiwania można wpisywać zapytania podobnie jak w google, czyli np. w polu tytuł możemy wpisać: CFO i Chief Financial Officer, ponieważ stanowiska mogą być różnie opisane.
Warto również skorzystać z możliwości wybrania grup, do których należą użytkownicy. Pomoże nam to sprecyzować zainteresowania naszych potencjalnych klientów (do wyboru mamy tylko grupy, do których należymy).

Zaawansowane wyszukiwanie LinkedIn

Otrzymujemy listę osób spełniających nasze warunki.

Lista kontaktów LinkedIn

Teraz mamy dwie możliwości. Pierwsza to próba kontaktu przez LinkedIn. Niestety ilość InMailli jest bardzo ograniczona, ale możemy je wykorzystać na początek.
Druga opcja to pobrać kontakty i wysłać do nich maile. Oczywiście LinkedIn nie daje takiej opcji, ale możemy wykorzystać do tego dostępne narzędzia. Mi bardzo spodobał się prospectify.io.

Aby skorzystać z prospectify.io należy założyć konto w serwisie (dostępny darmowy trial) i zainstalować wtyczkę do przeglądarki (ja testowałem na Chrome).

Po zainstalowaniu, na stronie wyszukiwania w LinkedIn pojawią się przyciski: Prospectify.

Przyciski Prospectify

Gdy klikniemy przycisk, dane wybranego kontaktu zostaną wyeksportowane do prospectify.io, gdzie następnie system spróbuje określić email kontaktowy do poszukiwanej osoby. Należy pamiętać, że do systemu można zaczytać całe listy wyszukiwania z LinkedIn. Listę kontaktów możemy również wyeksportować lub skorzystać z jednej z wielu integracji prospectify.io.

Polecam krótkie video prezentujące możliwości prospectify.io.

Gdy mamy już wyeksportowaną listę adresów email możemy rozpocząć kampanię cold mailingową. Szczegóły w kolejnym wpisie.

Pobierz darmowy ebook!

Zebraliśmy w jednym ebooku wiedzę na temat zarządzania cenami i promocjami w e-commerce. Chętnie wyślemy Ci ten materiał za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.