Jak pozyskać leady korzystając z LinkedIn?


Szczególnie na początku istnienia produktu trudno jest pozyskać potencjalne leady sprzedażowe. Wiele firm próbuje wykorzystać Content Marketing nie zdając sobie sprawy, że w większości przypadków potrzeba kilku miesięcy, żeby skutecznie pozyskiwać leady z tego kanału. Można wykorzystać oczywiście kampanie AdWords lub reklamę na FB, jednakże w przypadku ograniczonego budżetu to również może okazać się bardzo trudne.

Co więc zrobić, żeby pozyskać listę potencjalnych klientów w rozsądnej cenie?
Można wykorzystać LinkedIn’a.

LinkedInLinkedIn to największa na świecie baza kontaktów do właścicieli i pracowników firm ze wszystkich branży na świecie. Prawie każda licząca się w biznesie osoba ma tam konto. Oprócz kontaktu do danej osoby mamy tam również informacje na temat jej miejsca pracy i stanowiska. Dostępne są więc wszystkie dane, potrzebne do znalezienia docelowych odbiorców naszego produktu.

Przed rozpoczęciem pracy warto podzielić swoich potencjalnych klientów na segmenty. Dzięki temu łatwiej będzie nam kontrolować wyniki kampanii.
Załóżmy więc, że poszukujemy firm zajmujących się marketingiem, które zatrudniają więcej niż 10 osób. Teraz zastanawiamy się do kogo w takiej firmie najlepiej skierować ofertę. W naszym przypadku załóżmy, że do dyrektora finansowego.

Aby wyszukać konkretne osoby korzystamy z wyszukiwania zaawansowanego w LinkedIn.
Wyszukiwanie zaawansowane LinkedIn

Następnie wybieramy interesujące nas kryteria i wyszukujemy. Należy pamiętać, że w pola wyszukiwania można wpisywać zapytania podobnie jak w google, czyli np. w polu tytuł możemy wpisać: CFO i Chief Financial Officer, ponieważ stanowiska mogą być różnie opisane.
Warto również skorzystać z możliwości wybrania grup, do których należą użytkownicy. Pomoże nam to sprecyzować zainteresowania naszych potencjalnych klientów (do wyboru mamy tylko grupy, do których należymy).

Zaawansowane wyszukiwanie LinkedIn

Otrzymujemy listę osób spełniających nasze warunki.

Lista kontaktów LinkedIn

Teraz mamy dwie możliwości. Pierwsza to próba kontaktu przez LinkedIn. Niestety ilość InMailli jest bardzo ograniczona, ale możemy je wykorzystać na początek.
Druga opcja to pobrać kontakty i wysłać do nich maile. Oczywiście LinkedIn nie daje takiej opcji, ale możemy wykorzystać do tego dostępne narzędzia. Mi bardzo spodobał się prospectify.io.

Aby skorzystać z prospectify.io należy założyć konto w serwisie (dostępny darmowy trial) i zainstalować wtyczkę do przeglądarki (ja testowałem na Chrome).

Po zainstalowaniu, na stronie wyszukiwania w LinkedIn pojawią się przyciski: Prospectify.

Przyciski Prospectify

Gdy klikniemy przycisk, dane wybranego kontaktu zostaną wyeksportowane do prospectify.io, gdzie następnie system spróbuje określić email kontaktowy do poszukiwanej osoby. Należy pamiętać, że do systemu można zaczytać całe listy wyszukiwania z LinkedIn. Listę kontaktów możemy również wyeksportować lub skorzystać z jednej z wielu integracji prospectify.io.

Polecam krótkie video prezentujące możliwości prospectify.io.

Gdy mamy już wyeksportowaną listę adresów email możemy rozpocząć kampanię cold mailingową. Szczegóły w kolejnym wpisie.

Pobierz darmowy ebook!

Zebraliśmy w jednym ebooku wiedzę na temat zarządzania cenami i promocjami w e-commerce. Chętnie wyślemy Ci ten materiał za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.

  • Szczerze mówiąc (chociaż wstyd się przyznać), LinkedIn jest dla mnie czarną magią. Nie raz zastanawiałam się nad założeniem swojego profilu na tej platformie, jednak nie mogę znaleźć sensu korzystania z niej poza czasem, gdy szuka się pracy 😉

  • Bardzo przydatne informacje, sama mam konto na LinkedIn i zamierzam tchnąć w nie życie! Dziękuję za wskazówki:)

  • Bardzo obszerny wpis, sądzę, że te informacje przydadzą się wielu osobom 🙂 Pozdrawiam!

  • Martyna Cieślińska

    Z racji tego ze moj talent marketingowy jest na poziomie przedszkolaka, czytalam z uwaga 😀 PoZdrawiam cieplo.

  • Agata Borkowska

    Dzięki za wpis. Kika dni temu założyłam , w końcu, konto na L ale jak na razie ciężko sie tam odnaleźć 🙂 Pomocny wpis dla laika:)

  • Mam konto na linkedin od lat, ale nigdy nie korzystałam z niego w żaden zaawansowany sposób. Nie przyszło mi to do głowy. Z drugiej strony nie potrzebuję pozyskiwać żadnych klientów, zatem to pewnie dlatego.

  • Trudno ogarnąć wszystkie media społecznościowe. Linkedin to dla mnie czarna magia.

  • Wyniki wyszukiwania LinkedIna, w wersji podstawowej są dość ograniczone. Polecam zapoznanie się z wyszukiwaniem Booleanowskim (Boolean search) za pomocą Google, bo może przynieść rezultaty, których nie będziesz w stanie uzyskać poprzez wyszukiwarkę Linkedina. Pozdrawiam i w razie pytań o szczegóły zapraszam do kontaktu 🙂

  • Coś nowego dla mnie. Dziekuję 😉

  • Qursantka

    Nie korzystałam i póki co na razie się nie przymierzam do Linked In ale nigdy nie mów nigdy 😉

  • Przyznam, że spotkałam się już z LinkedIn, ale nie mam potrzeby, przynajmniej jak na razie korzystania z niego. Jednak uważam, że zostały poruszone bardzo przydatne wskazówki dla laików – kto wie, może kiedyś i mi się przyda. Pozdrawiam. 🙂

  • Dzięki za ten wpis 🙂 Wiem już, jak wykorzystam te wszystkie triki. Jak mawiał F. Kiepski: „mam pomysła!” :)))

    • Marzena WM

      Tylko, żebyś nie skończył tak jak on 😉 To opowiadaj jakiego „masz pomysła” 😉

      • No nie wiem 🙂 Jeśli powiem, a za chwilę przyjdzie jakiś przysłowiowy Paździoch i mi go ukradnie? :)))
        I co wtedy?

        • Marzena WM

          No może tak być 😉 Wtedy po prostu powiesz, że nie wyszło, bo „dla ludzi z Twoim wykształceniem nie ma w tym kraju pracy” 😉

          • Ale to prawda – dla ludzi z moim wykształceniem nie ma pracy, dlatego jestem copywriterem 😉

          • Marzena WM

            No to możesz ujawnić „pomysła” 😉 Albo dobra jak wszystko pójdzie zgodnie z pomysłem, to się pochwal 😉

          • OK 🙂

  • Iwona Siekierska

    Bardzo wartościowy materiał. Z pewnością do wykorzystania 🙂

    • Marzena WM

      zapraszam do zapoznania się z innymi wpisami 🙂

  • Matka Wielowymiarowa

    staram sie z kazdego tego typu wpisu wziac cos dla siebie. Dzieki 🙂

    • Marzena WM

      Super, zapraszamy do nas jak najczęściej 🙂

  • Interesujące narzędzie. Nie sądziłam, że z LinkedIna można w ten sposób korzystać. 🙂

    • Marzena WM

      Zachęcam do zapoznania się z innymi wpisami 🙂