5 narzędzi do zarządzania social media, które oszczędzą Twój czas


Tracisz dużo czasu na przeglądanie i zarządzanie kanałami swojej marki w social media? Nie wiesz jak sobie z tym poradzić? W sieci znajdziesz sporo narzędzi, które pomogą Ci w pracy i usprawnią ten proces, ale jakie wybrać? Które z nich jest najlepsze? Postanowiliśmy przejrzeć kilka z nich i ułatwić Ci wybór.

Do testów braliśmy pod uwagę tylko te narzędzia, które oferują więcej niż jeden kanał z social media. Poniżej znajdziesz 5 narzędzi do zarządzania w social media, które warto znać.

Hootsuite – Social Media Marketing & Management

Jeśli mnie pamięć nie myli to było to jedno z pierwszych narzędzi tego typu. Hootsuite bardzo poprawia workflow osób, które muszą zarządzać kilkoma profilami w social media. Ciągłe przełączanie się pomiędzy kartami jest dość uciążliwe, a tutaj łączymy swoje profile do jednej aplikacji i wszystko mamy w jednym miejscu. W darmowej wersji mamy możliwość podpięcia 3 różnych profili, ale już to wystarczy, aby usprawnić sobie pracę. Oprócz możliwości odpowiedzi na wszelkie posty, wiadomości czy też wzmianki, mamy szereg dodatkowych możliwości, takich jak: pogłębiona analityka w czasie rzeczywistym, rozbudowane planowanie postów, zarządzanie użytkownikami (w wyższych planach). Plusem jest także to, że Hootsuite posiada aplikacje mobilne oraz dodatkowe wtyczki do przeglądarek, co znacznie ułatwia pracę nawet taką ad hoc.

Plusy i minusy
darmowe konto (do 3 profili)
rozbudowana analityka w czasie rzeczywistym
aplikacje mobilne i dodatkowe wtyczki
planowanie publikacji treści
miejsce do przygotowywania przyszłych treści
monitoring social media
powiadomienia i alerty
synchronizacja z innymi aplikacjami
działa w języku polskim
przy większym zespole wychodzi dość drogo

koszt planów miesięcznych: darmowy/9,99$/34,99$/99,99$ (przy wyższych planach cena uwzględniania jest indywidualnie)

hootsuite social media

Buffer – A Smarter Way to Share on Social Media

Dość podobne narzędzie do Hootsuite tylko mniej rozbudowane. Posiada możliwość śledzenia profili i planowania treści. Dodatkowo znajdziemy tu dodatek Pablo, który umożliwia stworzenie prostych grafik do wykorzystania na Twoich profilach. Niestety w przypadku darmowego konta możemy śledzić tylko jeden profil, co niewiele nam pomoże. Buffer również posiada mobilne aplikacje oraz narzędzie do skracania i śledzenia linków. Natomiast jeśli chodzi o analitykę to jest ona dostępna, ale dopiero w wyższych planach. Do minusów można na pewno zaliczyć ograniczanie liczby postów na profil oraz brak języka polskiego.

Plusy i minusy
darmowe konto (dla 1 profilu)
aplikacje mobilne
planowanie publikacji treści
dodatkowe narzędzie do edycji grafiki
narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
ograniczanie liczby postów w różnych planach
brak języka polskiego
analityka dopiero w wyższych planach (od 99$)

koszt planów miesięcznych: darmowy/10$/99$/199$/399$

buffer social media

Postplanner – Social Media Engagement App

Postplanner reklamuje się jako ‚inteligencja social media’, ale czy tak jest na pewno? Jedno jest pewne – ogranicza on czas, który spędzasz w kanałach social media. Oprócz planowania postów, tak jak poprzednicy umożliwia również przeszukiwania treści w innych kanałach niż Twoje. Treści możemy przeszukiwać po hasztagach, frazach kluczowych albo ręcznie. System również podpowie nam proponowane treści na podstawie historii wyszukiwań oraz naszych profili. Narzędzie posiada także bardzo fajny dodatek, który analizuje w jakim czasie pojawiające się na naszych kanałach posty mają największą konwersję. Dzięki temu możemy być jeszcze bardziej skuteczni. Niestety brak możliwości przetestowania narzędzia – nie ma planu bezpłatnego.

Plusy i minusy
planowanie publikacji treści
przeszukiwanie treści w social media
inteligentne narzędzie do optymalizacji czasu publikacji
ograniczanie liczby postów w różnych planach
brak aplikacji mobilnych
brak języka polskiego
brak możliwości przetestowania narzędzia

koszt planów miesięcznych: 9$/19$/49$/99$/199$

post planner social media

Everypost – Social Media Platform

Kolejnym narzędziem jest Everypost. Jego działanie podobne jest do poprzednich, jednakże w swojej ofercie umożliwia podpięcie (tylko i wyłącznie) profili z Facebook oraz Twitter. W Everypost stworzymy i zaplanujemy publikacje treści. Mamy również możliwość analizy treści. Jeśli zdecydujesz się na to narzędzie to możesz przetestować go przez 14 dni. Narzędzie posiada również aplikacje mobilne na iOS oraz Androida.

Plusy i minusy
planowanie publikacji treści
analiza
aplikacje mobilne
możliwość przetestowania narzędzia przez 14 dni
ograniczenie tylko do dwóch kanałów
brak języka polskiego

koszt planów miesięcznych: 9,99$/29,99$/49,99$/99,99$

everypost social media

IFTTT

Na sam koniec zostawiłem narzędzie, które działa zupełnie inaczej od pozostałych w tym zestawieniu. Najważniejszy dla niektórych może być fakt, że to narzędzie jest zupełnie darmowe. Niestety trzeba poświęcić na samym początku trochę czasu, aby wszystko sobie skonfigurować. Narzędzie IFTTT służy tak naprawdę do automatyzacji procesów pomiędzy aplikacjami, których używasz na co dzień. W skrócie działa to tak: publikujesz post na Facebooku, a narzędzie IFTTT automatycznie to wykrywa i publikuje również post na Twitterze. Kolekcję 21 gotowych procesów dla marketingowca znajdziesz np tutaj. Warto również śledzić ich bloga. Znajdziesz tam informacje o nowych, ciekawych rozwiązaniach dostępnych w narzędziu. Oczywiście sama automatyzacja jest fajna, ale niestety nie mamy nad tym większej kontroli. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że Twoje treści pojawiły się również na innym profilu, musisz to sprawdzić ręcznie. To narzędzie sprawdzi się do prostych czynności albo do ogarnięcia wewnętrznej pracy, chociaż może w niektórych biznesach również się sprawdzić jako docelowe narzędzie publikacji treści na różnych kanałach marki. Warto sprawdzić, przeanalizować i zautomatyzować swoje procesy zupełnie za darmo.

ifttt social media automatic

A Ty z jakich narzędzi korzystasz? Daj znać w komentarzach, chętnie poznamy coś nowego! 😉

  • Dzięki – chyba znalazłem coś dla siebie. 😉

    • Marzena WM

      Co wybrałeś? 🙂

      • Ciekawym rozwiązaniem wydaje się pierwsza opcja – nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów, do tego polski język. To pozwoli nieco ułatwić poruszanie się wokół bloga i tego, co z nim związane. 😉

  • Social media jeszcze nie pochłaniają mnie tak bardzo aby rozbudować się o aplikację upraszczającą te działania. Jednak, ten dzień nadchodzi. Fajnie, że taka lista mi się trafiła bo w zasadzie z 5 propozycji jak dla mnie 1 miejsce zgarnia Hootsuite. 2 miejsce IFTTT i chyba tylko dlatego drugie, że taki automatyczny przekaz nie zawsze będzie mi odpowiadał. Wystarczyło by pytanie o zgodę i możliwość delikatnej zmiany komunikatu i były by 2 miejsca pierwsze.
    Dzięki za informacje.

    • Marzena WM

      Jak przetestujesz Hootsuite podziel się opinią 🙂

  • Dzięki za propozycje 🙂 czas wybrać coś dla siebie 😉

  • Google spreadsheet przygotowany odpowiednio też daje radę no i co najważniejsze dla startupu jest za darmo 😉

    • Marzena WM

      Dzięki!

  • Anna Przybyło

    Ale jestem do tyłu! W ogóle nie miałam pojęcia o istnieniu takich aplikacji! Dzięki za polecenie i opinie, wypróbuję przynajmniej jedną!

    • Marzena WM

      Napisz potem co wybrałaś 🙂

  • Ciekawe propozycje. Na pewno muszę przetestować i wybrać odpowiednią dla siebie, bo moje social media… leżą i kwiczą 😀

    • Marzena WM

      warto potestować 🙂

  • Wow świetne zestawienie. Ja z tych aplikacji znałem tylko Hootsuite’a, który mi jakoś nie bardzo odpowiada i IFTTTa, do którego nie bardzo wiedziałem jak się zabrać. Sprawdzę te pozostałe propozycje i może znajdę coś dla siebie, choć w sumie zastanawiam się czy posiadając jednego bloga i dwa kanały (tt i fb) do niego jest sens. Co innego gdybym zarządzał większą ilością profili lub publikowałbym więcej materiałów…

    • Marzena WM

      Jak coś wybierzesz, daj znać w komentarzu 😉

  • sznouty.blogspot.com

    Świetny ten post na pewno z niego skorzystam długo szukałam programów które pomogą w blogowaniu !

  • Dzięki za podpowiedź! Mam problem z tym, że zapominam o publikacji postów, mam nadzieję, że teraz to się zmieni. 🙂

  • Anna D

    Na pewno przyda się w prowadzeniu bloga. Chyba najbardziej podoba mi się Hootsuite.

  • Paulina

    Ciekawe zestawienie, nie znałam tych narzędzi. Na pewno przyjrzę się im bliżej 🙂

  • follow creativity now

    Obawiam się, że z żadnych 🙂 Muszę sobie usprawnić zarządzanie mediami społecznościowymi, że też wczesniej się tym nie zainteresowałam. Przydatne zestaeienie:)

    • Marzena WM

      Dziękujemy. Jak wybierzesz jakieś narzędzie podziel się opinią 🙂

  • z żadnego jeszcze nie korzystałam, ale powoli dojrzewam do przetestowania Hootsuite 🙂 bo co raz więcej rzeczy do roboty a doba jakoś się nie chce wydłużyć 😉

    • Marzena WM

      Przetestuj i daj znać jak Ci się podobało to narzędzie 🙂

  • Dzięki bardzo przydatny dla mnie post 🙂

  • Jak na razie wszystko ogarniam sama bez narzędzi 🙂 Tracę na to swój czas, ale dzięki temu jestem bliżej czytelników 🙂

  • Zarządzam kilkoma profilami i już wcześniej zastanawiałam się nad używaniem narzędzia, które usprawni pracę. Dzięki za tę listę!

    • Marzena WM

      Nie ma za co 🙂 Jak coś wybierz, napisz 😉

  • Justyna Patrycja Ostropolska

    Ostatnio zaczęłam współpracę z Hoosuite, polecam też wtyczkę do Chrome.
    Muszę jeszcze wypróbować IFTTT.

  • Nie mam pojęcia o istnieniu takich narzędziach. Przydatny post. 🙂

  • Nigdy nie korzystałam z takich pomocy. Kiedyś próbowałam zoptymalizować publikowanie postów na instagramie, ale się poddałam! Póki co mam tylko jedno konto, więc jakoś sobie radzę, chociaż…. skróciłabym czas spędzany na tego typu stronach, więc chyba pora się zakumplować z jakimiś pomocami!

  • Monika Ska

    koniecznie muszę w końcu zabrac się za Hoosuite 🙂

  • Mea Culpa/ Z książką do łóżka

    Super, dzięki za praktyczny wpis! 🙂
    Muszę się temu bliżej przyjrzeć, bo w tym temacie jestem póki co zielona 🙂