Przydatne narzędzia dla e-biznesu – możesz przetestować je za darmo


Istnieje mnóstwo narzędzi, które mają pomagać w prowadzeniu biznesu. Takie wrażenie można odnieść. Jak jest faktycznie, przekonujesz się zazwyczaj dopiero po wykupieniu planu abonamentowego – i tu często oczekiwania rozbijają się o rzeczywistość. Na szczęście nierzadko zdarzają się też aplikacje naprawdę przydatne, warte swej ceny i pozwalające na bezpłatne testy. Kilka z nich przedstawiamy poniżej.

Brand24 – pilnuj co o Tobie mówią

Reputacja to jeden z najważniejszych zasobów, jakimi dysponuje startup. Jeśli mówi się o nim źle, jego szanse rozwoju mogą zostać zduszone już na samym początku. Podobnie zresztą może się stać, jeśli wszelkie pytania na jego temat pozostają bez echa. By temu zapobiec, warto trzymać rękę na pulsie i reagować na krytykę oraz włączać się do dyskusji związanych z korzystaniem z Twoich usług. Nie można jednak osobiście śledzić całego internetu. Tu z pomocą przychodzą narzędzia monitorujące, w tym Brand24.

brand24 - narzędzia online

System ten śledzi na bieżąco wzmianki o marce, zarówno na „zwykłych stronach”, jak i w kanałach społecznościowych. Automatycznie generowane raporty pozwalają szybko dołączyć do ewentualnych rozmów. Co istotne, skrypt można wykorzystać także do śledzenia wzmianek na temat konkurencji lub po prostu doniesień związanych z konkretnym tematem.

Darmowy test trwa 14 dni – co w zupełności pozwala na zapoznanie się z potencjałem tego rozwiązania.

Strona: brand24.pl

HotJar – podglądaj użytkowników Twojej strony

Uważasz, że strona Twojego startupu została dopieszczona w każdym calu. Czy jednak na pewno? Może racjonalne przewidywania nie do końca pokrywają się z faktycznymi zachowaniami Twoich (niedoszłych) klientów? Albo coś oczywistego dla Ciebie i Twojego zespołu kompletnie dezorientuje przeciętnego internautę?

HotJar to skrypt, który pozwala uzyskać część odpowiedzi na tego rodzaju pytania. Z jego pomocą dowiesz się między innymi tego, jakie elementy Twojej strony były klikane, czy do którego poziomu była przewijana. Można też analizować etapy ścieżki konwersji i sprawdzić, kiedy najczęściej dochodzi do jej przerwania. Na tym jednak nie koniec.

hotjar - narzędzia online

HotJar umożliwia też i takie działania jak nagrywanie ekranu widzianego przez internautów, wraz z momentem i sposobem przeprowadzania kolejnych interakcji. Jeśli do tego dodać funkcję analizy sposobu wypełniania formularzy (np. czas, jaki zajmuje uzupełnienie konkretnych pól), całość okazuje się czymś naprawdę wartym uwagi.

Test obejmuje 15 dni, po których funkcjonalność zostaje częściowo okrojona (choć nadal skrypt pozostaje przydatny).

Strona: hotjar.com

MailChimp – pozostań w kontakcie ze swoimi klientami

Choć niektórych może to dziwić, e-mail marketing nadal działa dobrze. Przynajmniej w większości przypadków. Nie jesteś pewien, jak to będzie wyglądać u Ciebie? Skorzystaj z MailChimpa.

To jedna z najpopularniejszych platform e-mailingowych, posiadająca wszystkie ważne opcje – od konfigurowania wiadomości powitalnych i tworzenia formularzy subskrypcji, po testy A/B i rozwiązania z zakresu marketing automation.

mailchimp narzędzia online

MailChimp dostępny jest w kilku wariantach. Wersja darmowa, pomimo drobnych ograniczeń (np. brak funkcji optymalizacji czasu wysyłki) nadal jest bardzo przydatna, a limit 2000 odbiorców i 12000 wysyłek miesięcznie prawdopodobnie starczy Ci na bardzo długo.

Strona: mailchimp.com

FreshDesk – kontroluj komunikację

Gdy liczba klientów (faktycznych i potencjalnych) zaczyna rosnąć, pojawia się pewien problem związany ze sprawną komunikacją. To kwestia nie tylko liczby zapytań, zgłaszanych problemów, czy obsługi ewentualnych reklamacji. To także różnorodność kanałów, poprzez które się kontaktujesz. Jak się w tym wszystkim nie pogubić? Pomocny może się okazać wyspecjalizowany CMS, np. FreshDesk.

Freshdesk narzędzia online

System ten pozwala na obsługę e-maili, social mediów, telefonów, czy chatów. Skoro mowa o tym ostatnim – jeśli nie posiadasz już takowego rozwiązania, FreshDesk pozwoli Ci go założyć. Zgłoszenia są przydzielane do ticketów, można im przypisywać konkretnych konsultantów, nadawać priorytety i uzupełniać je o notatki.

FreshDesk można testować przez 21 dni, choć nie ze wszystkimi funkcjami. Później dostępny jest okrojony darmowy wariant lub możliwość wykupienia opcji płatnych.

Strona: freshdesk.com.pl

Landingi – skoncentruj uwagę klienta na produkcie

Jednym z najprostszych sposobów na podniesienie konwersji jest przygotowanie specjalnego Landing Page’a, mocno zoptymalizowanego pod kątem konkretnego typu użytkownika i dopasowanego do reklamy, która na niego kieruje. Stronę tego typu można budować samemu, ale można też skorzystać z gotowych generatorów – takich, jak polski system Landingi.

Sama funkcja generowania landing page’y jest dostępna w wielu innych aplikacjach (np. wspomnianym już MailChimpie), jednak tu możemy skorzystać ze skryptu firmy, która wyspecjalizowała się w tym temacie.

landingi narzędzia online

Landingi pozwalają korzystać z wielu szablonów, dają możliwość integrowania stron docelowych z platformami e-mailingowymi (w tym MailChimpem, FreshMailem, GetRepsonse czy Sales Manago), czy podłączać zewnętrzne skrypty analityczne.

Co najważniejsze, możliwe jest prowadzenie testów A/B/x (niestety dopiero w wyższych planach abonamentowych), co daje możliwość regularnego optymalizowania poszczególnych elementów tego typu kreacji. Oczywiście wszystko to z możliwością podłączenia pod własną domenę, by nie dezorientować odbiorcy.

Landingi można testować przez 14 dni.

Strona: landingi.com

Czy warto testować?

Jeżeli dane narzędzie da Ci nowe możliwości lub pozwoli oszczędzić czas – czemu nie? Dostępność darmowych planów i okresów próbnych pozwala zweryfikować, czy dane rozwiązanie sprawdzi się akurat w Twoim przypadku. Nie bój się przy tym korzystać z pomocy operatorów usługi. W ich własnym interesie jest pokazanie Ci, w jaki sposób optymalnie korzystać z danej aplikacji.

___________

Autorem artykułu jest Jarosław Paduszyński, Product Development Specialist platformy Aleo.com