7 prostych sposobów na dystrybucję treści bloga (infografika)


Poświęcasz dużo czasu na tworzenie treści? Mam niestety dla Ciebie złą wiadomość. To jest dopiero początek drogi. Powszechnie wiadomo, że “content is the king” , ale sama dobra treść nie wystarczy. W związku z tym dziś przyjrzymy się “królowej” czyli dystrybucji tej treści, ponieważ zakładam, że chcesz być znanym blogerem, a Twój wysiłek włożony w przygotowanie treści na bloga nie powinien iść na marne. Zróbmy zatem mały przegląd metod jakie możesz wykorzystać dla swojej strony, aby pomóc Twoim odbiorcom w dotarciu do Twoich treści.

Czym jest tak naprawdę dystrybucja treści?

Strategia dystrybucji na blogaNajprościej rzecz ujmując są to wszystkie działania w różnych kanałach mające na celu ułatwienie odbiorcy zetknięcie się z Twoją treścią. Skoro inwestujesz w tworzenie treści to naturalną koleją rzeczy jest stworzenie optymalnego modelu dystrybucji dla Twojej tematyki. Oczywiście to nie jest tak, że wszystkie metody działają w każdej branży, więc przygotuj się na to, że minie trochę czasu zanim znajdziesz idealne rozwiązanie dla siebie. Nie bój się testować nowych metod i możliwości. Wyciągaj wnioski i wprowadzaj udoskonalenia. Pamiętaj również o tym, że jest to proces ciągły. Przejdźmy zatem do sposobów dystrybucji naszych treści.

Gdzie promować naszą treść z bloga?

1. Social media: Oczywiście pierwsze co przychodzi nam do głowy to wszelkiego rodzaju social media. Pamiętaj tylko o jednej zasadzie, która raczej będzie niezmienna, mianowicie – dostosuj przekaz do danego medium. Użytkownicy każdego portalu społecznościowego inaczej konsumują treści, więc jeśli będziesz wszędzie publikować networking social mediato samo to nie uzyskasz dobrego efektu. Dodatkowo zadbaj o to, aby na Twojej stronie były widoczne przyciski do udostępnienia w mediach społecznościowych oraz do Twoich oficjalnych profili. Warto również wspomnieć o tym, że lepiej mieć mniej profili z wartościowym contentem niż wiele z marnym. W związku z tym przed rozpoczęciem działań zrób małe prześwietlenie branży, w której się poruszasz i wybierz na początek te kanały, w których potencjalnie jest najwięcej Twoich odbiorców. i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa. Pamiętaj o tym, że treści w social media mają bardzo krótką żywotność, w związku z tym nie skupiaj całych swoich sił na tej metodzie.

2.Fora internetowe, grupy tematyczne (też Facebook): Jak jeszcze nie było tych wszystkich portali społecznościowych to dość popularnymi miejscami były różnego rodzaju fora internetowe, gdzie nie raz toczyły się burzliwe dyskusje na różne tematy. Mimo tego, obecnie może się wydawać, że ta forma już nie jest efektywna. Jednakże jeszcze sporo osób szuka różnych informacji na forach. Warto więc rozejrzeć się w swojej branży czy istnieją fora gdzie można się udzielać i wspomóc innych swoją wiedzą. W zamian za to niektóre fora umożliwiają wpisanie adresu swojej strony w stopce użytkownika. Dodatkowo przeszukaj grupy na Facebooku, ponieważ tam też można podzielić się swoją wiedzą i czasem wrzucić link do tematów związanych z Twoją branżą. Wystarczy się rozejrzeć.

3.Newsletter: Wbrew pozorom ta metoda nadal się sprawdza, oczywiście jeśli robisz to w dobrej jakości i nie spamujesz. W związku z tym jeśli prowadzisz bloga zbieraj maile swoich czytelników, aby później móc przesyłać im informacje o nowych wpisach lub jakieś dodatkowe materiały niedostępne nigdzie indziej. Dzięki temu będzie Ci łatwiej utrzymać czytelników lub być może w późniejszym etapie rozwoju swojej strony zamienić ich w Twoich klientów.

newsletter

4.Recykling treści: Wielu wydawców i blogerów na początku sądzi, że dużo treści przyniesie im rozgłos. Pewnie niektórym się to udaje, ale jest to rzadkość. Skup się na tym, aby dostarczać wartościowe treści i je dobrze dystrybuować. Dobrą metodą jest również recykling. Skoro masz już dobry tekst to może warto stworzyć do niego infografikę, prezentację, gifa, film lub wersję audio? Większa różnorodność spowoduje, że będziesz w stanie dotrzeć do większej grupy odbiorców na różnych platformach.

wpisy gościnne5.Wpisy gościnne/eksperckie: Budowanie swojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie wymaga czasu i wysiłku w tworzeniu swoich treści. Publikacja ich na blogach u innych blogerów lub w serwisach branżowych może przynieść Ci dodatkowe korzyści w postaci ruchu właśnie z tychże stron. Oczywiście te teksty powinny być w pewnym stopniu unikalne, a nie tylko kopią Twoich artykułów.

6.Działania offline: Nie zapominaj również o sporym potencjale offline. To, że prowadzisz bloga w sieci nie sprowadza się tylko do tego, żeby go promować w internecie. Warto rozmawiać o swojej stronie, wrzucić adres www na swoją wizytówkę, przykleić naklejkę z logo na swojego laptopa lub okleić szybę swojego samochodu. To tylko niektóre z pomysłów, które możesz wykorzystać. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.

7.Płatne metody: Jeśli dysponujesz jakimś budżetem możesz również zastanowić się nad wykupieniem reklamy- czy to na Facebooku czy też AdWords. Na pewno pomoże Ci to w dotarciu do jeszcze większej grupy odbiorców. Pamiętaj jednak również o tym, aby śledzić poczynania kampanii i jeśli zaistnieje taka potrzeba odpowiednio zareagować.

płatne metody

Dlaczego to do cholery takie ważne?

Nie pisz bloga do szufladyŻyjemy w takich czasach, że wymagania wejściowe są niższe niż kiedykolwiek indziej. Każdy z nas może zostać influencerem, nie trzeba tak naprawdę mieć nawet własnej strony czy też bloga, wystarczy konto w portalu społecznościowym (np. Instagram). Jeśli masz odpowiednie zacięcie to możesz również wydać książkę w modelu self-publishingu i nie potrzebujesz do tego wydawcy. Oczywiście będzie to trudniejsze, ale jest możliwe.

W związku z tym niesie to spore wyzwanie ze sobą, przede wszystkim jakościowe. Skoro każdy może tworzyć treści, musisz walczyć o uwagę Twojego odbiorcy – dlatego rób to lepiej niż inni. Kombinuj, testuj, wyciągaj wnioski, a przede wszystkim twórz konkretną wartość. Wyciągnij rękę do Twojego odbiorcy i wprowadź go w swój magiczny świat.

Po prostu rób to dobrze

Jak widzisz ta cała zabawa w content marketing to gra dla twardzieli. Twoja praca niestety nie kończy się w momencie napisania nowego artykułu. To by było za proste. Wykorzystaj potencjał tego co tworzysz, opracuj swój indywidualny plan i działaj. Daj znać w komentarzu jakie metody się u Ciebie sprawdzają, a jeśli uważasz ten tekst za wartościowy to podaj go dalej w świat. Dzięki!

7 prostych sposobów na dystrybucję treści bloga – infografika

jak promować treść infografika

  • Blanka Kolago-Szymczak

    Dobry tekst dla wszystkich, którzy zaczynają przygodę z blogowaniem!

  • Mój blog dopiero zaczyna się powoli kształtować. Założyłam go co prawda rok temu, ale w zupełnie innym celu. Dopiero może od dwóch tygodni myślę o nim jak o blogu i w tym kierunku zaczynam działać. Idzie mi opornie, ale jestem wytrwała 🙂 Przypadkiem trafiłam na ten wpis i dla mnie, osoby na początku drogi, informacje w nim zawarte okazują się być bardzo cenne. Dzięki!

    • Marzena WM

      Nie ma za co 🙂

  • Najbardziej podoba mi się pomysł z recyklingiem treści. Cały wpis ogólnie bardzo wartościowy dla każdego blogera 🙂 Dzięki i pozdrawiam!

  • Oj tak, promocja to moja słaba strona, powinnam trochę z tym powalczyć.

  • Pomysły, które z pewnością przydadzą się przy promowaniu bloga, czasem niewiele potrzeba, aby zaistniał. 🙂
    Bookendorfina

  • Mam wrażenie, że promocja i dystrybucja treści to 80% pracy blogera 😉

  • Dzięki za przypominajkę w postaci listy. Skorzystam z przynajmniej 2 punktów, które nieco zaniedbywałem. Pozostałe mam opanowane całkiem nieźle. 😉

    • Marzena WM

      Z których punktów? 🙂

      • Fora i działalność offline 😉

        • Marzena WM

          Działalność offline chyba najczęściej jest zaniedbywana 😉

  • Dominika Kurzak

    Z pewnością skorzystam

  • Świetny wpis dla każdego kto dopiero zaczyna swoją przygodę z blogowaniem 🙂

  • Zaskakujące, że pracując online, tak często zapominamy o promocji offline!

    • Marzena WM

      Prawda? 😉

  • Świetny tekst 🙂 Nie korzystam jeszcze ze wszystkiego, o czym piszesz, ale staram się 😀

  • To fakt – promocja bloga i jego treści to tak naprawdę robota przynajmniej na pół etatu! Mimo, że wielu uważa, że przecież bycie blogerem to taka bułka z masłem…;)

  • Zdecydowanie to gra dla twardzieli, osób konsekwentnych i cierpliwych.

  • Co tu dużo mówić, zakładając bloga nie miałam o tym wszystkim zielonego pojęcia. Po kilku miesiącach coraz bardziej dociera do mnie, jakie to ważne 🙂

  • Ewa Wlaźlik

    Ja zakładając bloga, nie sądziłam, że pochłonie moją głowę tak mocno, jednak połączenie pasji z pracą – doradztwem wizerunkowym dla mam, robię to co kocham. Jakby tego było mało to stworzyłam drugiego parentingowego i tak samo jestem z nim silnie związana 🙂

  • Pingback: Wtyczka SEO którą musisz mieć na swoim blogu - StartupFreak()

  • To prawda, że sama treść musi być wartościowa, ale bez drogowskazów mało ludzi na nią trafi.

  • Dorota Białek

    Ciekawy i wartościowy tekst, jednak czasami trzeba się zatrzymać żeby promowanie swojego bloga nie zasłoniło codzienności 😉

    • Marzena WM

      😉 A zdarzyło Ci się tak? 🙂

  • Laura

    Bardzo przydatny tekst np. ta część o recyklingu treści 🙂 http://www.misslaura.pl

  • Ja intensywnie myślę o stworzeniu kubka z logo, z którego co rano będę pić herbatę 🙂 Ale jako, że cały mój blog jest inny, to i kubek musi być unikatowy 🙂

  • Agata Maj Cher

    Z jakiego newslettera korzystasz, jaki polecasz?

  • Bardzo przydatne informacje. Do przemyślenia

  • Ja zdecydowanie muszę popracować nad recyklingiem treści. Chociaż w blogu powiedzmy kulinarnym to pewien problem, ale wszystko da się zrobić 🙂

  • Ciekawy wpis i elegancka infografika 🙂

  • Ja jeszcze jestem na poczatku drogi i to w dodatku kompletnie zagubiona i z kiepskimi statystykami. Mam nadzieję, że szybko coś ruszy na mym blogu 🙂 Poki co czytam, czytam i staram sie wdrozyc w zycie wszystko co mogę 🙂

  • Karolina Kwietniewska

    Infografika w dzisiejszych czasach przemawia chyba najbardziej do czytelników 😉