Sprzedaż na Allegro – na co zwrócić uwagę?


Allegro to w tej chwili jedna z większych platform e-commerce w Polsce. Jeśli więc myślisz o rozpoczęciu sprzedaży, a nie masz doświadczenia i wiedzy, aby założyć sklep internetowy – warto rozważyć opcję założenia konta na Allegro. Tutaj małymi kroczkami możesz rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą internetową i pomimo tego, że sprzedawców jest bardzo dużo, to warto spróbować.

Sam serwis na przestrzeni lat wielokrotnie się zmieniał. Aktualnie trwają tam prace nad tym, aby wszystkie wystawiane aukcje miały podobny układ oraz styl. Ma to związek przede wszystkim z dostosowaniem standardów pod mobilny wygląd strony oraz pod aplikację Allegro, tak, aby opisy i zdjęcia ładowały się szybko. Jak więc wyróżnić się na tym polu?

Znajdź swoją niszę lub idź szeroko!

Na początku swojej drogi musisz zdecydować co chcesz sprzedawać. Jeśli masz już jakieś zainteresowania lub od dłuższego czasu interesujesz się jakąś dziedziną to będzie Ci łatwiej, w innym wypadku niestety będzie trzeba trochę poszukać. Masz do wyboru dwie drogi – albo jakąś specjalistyczną niszę, którą możesz zagospodarować i być w niej mistrzem lub po prostu znaleźć popularną kategorię i spróbować się w niej odnaleźć (tylko wtedy najprawdopodobniej trzeba się liczyć z jeszcze większą ilością pracy).

Wyróżnij się albo zniknij

Niestety w dzisiejszych czasach bardzo trudno jest się wyróżnić na tle konkurencji. W szczególności teraz kiedy aukcje Allegro muszą być praktycznie takie same. Ale i na to są sposoby. Po pierwsze postaw na jakość! Zdjęcia powinny być dobrej jakości. Na początku możesz skorzystać z katalogowych (jeśli producent Ci je udostępni). Natomiast z biegiem czasu warto robić swoje – wtedy już zaznaczysz swój pierwszy wyróżnik. Po drugie postaw na dobrej jakości opisy. Oczywiście w większości przypadków również producent dostarcza jakieś opisy swoich produktów, ale jeśli X sprzedawców ma takie same opisy, a Ty będziesz kolejną osobą, która powiela ten schemat to nie wiele Ci to pomoże. Opis tak jak zdjęcie powinno wspomagać klienta w procesie zakupowym. W związku z tym jeśli skupisz się na tych dwóch rzeczach w pierwszej kolejności to będzie to duży krok ku lepszej sprzedaży.

Obsługa klienta kluczem do sukcesu

Jak już opanujesz wystawianie aukcji do perfekcji, warto przyjrzeć się procesom sprzedażowym. Dobra obsługa to kolejny klucz do sukcesu. Sprawdź czy wszystkie maile dochodzą poprawnie. Dobrze też jeśli wszystkie treści nie będą w standardowym szablonie systemowym – zastanów się i dodaj coś od siebie, a klienci na pewno to docenią. Jeszcze lepiej jak wiadomości będą spersonalizowane pod klienta. Sposób zapakowania produktu również ma duże znaczenie, więc jeśli możesz sobie pozwolić to zainwestuj na początek chociaż w taśmę ze swoim logo i adresem strony www – na pewno się to zwróci. Z czasem możesz pomyśleć o swoich opakowaniach czy też jakimś drobiazgu dołączanym do samej przesyłki. Dobrym pomysłem są również kupony rabatowe na kolejne zakupy. Dzięki takiemu zabiegowi możesz utrzymać klienta na dłużej u siebie.

Wyższa szkoła jazdy

Jeśli wydaje Ci się, że to już wszystko to niestety nie. Sprzedaż w ecommerce to tak naprawdę ciągła nauka, więc jeśli chcesz osiągnąć coś w tej dziedzinie to przygotuj się na sporą ilość pracy i popełnianych błędów. Kolejną rzeczą, która Ci się przyda jest monitoring aukcji Allegro konkurencji, po to aby wiedzieć jakie produkty się lepiej sprzedają, w jakie kategorie produktowe wchodzić itd. Dzięki takim narzędziom możesz w jednej chwili dowiedzieć się jak sprzedają liderzy w Twojej branży i szybciej rozwinąć swoją sprzedaż. Narzędziem, z którego możesz skorzystać jest Trade Expert.