Jak budować relacje i sprzedawać poprzez e-mail? – test najlepszych narzędzi do cold mailingu


Od dłuższego czasu w wielu miejscach można przeczytać o śmierci maila. Prawda jest jednak trochę inna. Mail nadal żyje i ma się dobrze, wystarczy tylko dobrze z niego skorzystać.

Pozyskanie kontaktu w postaci adresu email (leada) to dopiero początek długiej drogi do pozyskania sprzedaży. Na skuteczność kampanii cold mailingowych wpływ ma wiele czynników, jednym z nich jest regularność kontaktu. W naszych testach 43% odpowiedzi z wszystkich otrzymanych uzyskiwaliśmy po wysłaniu trzeciego lub czwartego maila. Oznacza to, że gdybyśmy wysłali tylko 2 maile nasza konwersja spadłaby o 43%. Gdy dysponujemy dużą bazą potencjalnych kontaktów musimy korzystać z narzędzia, które zautomatyzuje wysyłkę maili, ponieważ samodzielne zarządzanie bazą powyżej 100 potencjalnych klientów jest mało efektywne.

W wielu przypadkach zastosowanie narzędzi, które w inteligentny sposób automatyzują procesy przynosi bardzo dobre efekty. Jeśli do tego dodasz integracje z usługami, z których korzystasz na co dzień (CRM, GMAIL itp) to Twój produkt będzie mógł się jeszcze szybciej rozwijać, a konwersja wskoczy na wyższy poziom.

Jakiś czas temu opublikowaliśmy na naszym blogu wpis związany z narzędziami do mailingu. Dziś przyglądamy się tematowi z perspektywy narzędzi, które dzięki automatyzacji kampanii cold mailingowych pomagają jeszcze lepiej pozyskiwać leady i wspierać Twój dział sprzedaży.

 

Yesware

Yesware to narzędzie, które pozwoli Ci śledzić Twoich potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym. Dużym plusem jest to, że możemy bardzo mocno zautomatyzować procesy komunikacji oraz punkty styku z naszą marką. Dodatkowo narzędzie to zintegrujesz w łatwy sposób ze swoją pocztą czy też z Salesforce. Niestety są to wszystkie możliwości integracji, ale jeśli to Ci wystarczy to jak najbardziej możesz skorzystać z tej propozycji, ponieważ jest to relatywnie tanie.

+ projektowanie punktów styku potencjalnego klienta z naszą marką
+ rozbudowana możliwość analizy w czasie rzeczywistym
+ personalizacja komunikacji
+ możliwość utworzenia szablonów wiadomości
+ rozbudowana analiza i możliwość raportowania
+ możliwość planowania pracy i przypomnień
+ integracja z Salesforce, Gmail, Outlook
+ najtańsze narzędzie z tego zestawienia
– brak testów A/B
– mała liczba integracji
– brak aplikacji mobilnej
Cena 12$/ 25$/ 55$ za użytkownika miesięcznie
(28-dniowy okres próbny)

yesware cold mailing

Reply.io

Kolejne narzędzie jakim jest Reply jest równie ciekawe. Posiada bardzo rozbudowaną funkcję pracy zespołowej, dzięki której rozdzielisz zadania pomiędzy członków zespołu. Posiada także możliwość ściągnięcia dużej ilości informacji o potencjalnych klientach, co później możesz wykorzystać podczas konkretnych rozmów sprzedażowych. Plusem jest również integracja z większą ilością narzędzi, nie tylko CRM.

+ rozbudowane informacje o potencjalnych klientach
+ testy A/B
+ integracje z wieloma systemami CRM m in. Salesforce, Slack, Zapier itd
+ możliwość integracji narzędzia z Gmail
+ pozyskiwanie nowych leadów sprzedażowych
+ automatyzacja procesów i projektowanie punktów styku z marką
+ możliwość integracji z systemem VoIP
+ praca grupowa
– brak aplikacji mobilnej
– krótki okres próbny
Cena od 20$ za użytkownika miesięcznie
(14-dniowy okres próbny)

reply.io cold mailing

AWeber

Czas na ostatnie narzędzie, któremu się przyjrzeliśmy. AWeber, bo o nim mowa, służy bardziej do utrzymania relacji z klientem niż  do pozyskiwania nowych klientów. Jest trochę bardziej rozbudowane niż zwykłe narzędzia do newsletterów, aczkolwiek brakuje mu pracy grupowej oraz planowania punktów styku.

+ aplikacja mobilna do obsługi narzędzia
+ możliwość integracji z wieloma popularnymi narzędziami takimi jak Facebook, WordPress, PayPal, Woocommerce itd.
+ automatyzacja procesów
+ duża elastyczność procesów email marketingu
+ sporo materiałów pomocniczych (baza wiedzy, webinary, materiały wideo)
+ API
+ możliwość skorzystania z gotowych szablonów oraz z zdjęć stockowych z systemu
+ możliwości narzędzia we wszystkich pakietach są takie same, cena zróżnicowana jest ze względu na liczbę użytkowników
– podanie danych do karty kredytowej, aby móc testować
– brak testów A/B
Cena od 19$ miesięcznie
(30-dniowy okres próbny)

aweber cold mailing

Ostatecznie jeśli chcesz rozwijać biznes i rozwijać się efektywnie to szczerze poleciłbym drugie narzędzie jakim jest Reply, które oferuje dość sporo fajnych opcji i integracji. Co ważniejsze to posiada ono również funkcje pracy zespołowej, co nie tylko pomaga w sprzedaży, ale także usprawnia procesy Twojej firmy.

A może Ty znasz jakieś narzędzia tego typu? Daj znać w komentarzach 😉