Czy w sklepie internetowym potrzebny jest grafik?

Osoby, które prowadzą sklep internetowy koniecznie powinny zadbać o szatę graficzną. E-handel to dziedzina, która w Polsce rozwija się bardzo szybko i wszystko wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości będzie to główna forma wymiany towarów.

Zadania grafika komputerowego

Grafik komputerowy jest potrzebny, ponieważ jego zadaniem będzie wyróżnienie sklepu internetowego na tle innych, często oferujących podobny asortyment. Niestety jest to dosyć ciężkie zadanie , ponieważ grafika komputerowa jest złożoną dziedziną wiedzy. Jednym z najważniejszych elementów jest logo. Warto zwrócić również uwagę na układ modułów na stronie oraz dobór kolorów.

Szata graficzna sklepu internetowego

Liczne badania wskazują, że ludzie chętniej wybierają sklepy internetowe, które są atrakcyjne pod względem wizualnym. Grafik powinien spróbować przedstawić wizję swojego klienta. Dlatego tak ważne są wytyczne, które grafik otrzymuje od swoich klientów. Im bardziej szczegółowa instrukcja, tym łatwiej będzie wykonać pomysł, który narodził się w głowie. Może się również zdarzyć, że klient nie będzie miał żadnego konkretnego pomysłu na wygląd sklepu internetowego. W takiej sytuacji bardzo dużą rolę odgrywa doświadczenie grafika. Jeżeli wykonywał on już wiele projektów to będzie w stanie stworzyć przyzwoicie wyglądającą stronę sklepu internetowego, nawet bez konkretnej wizji.

Projekty graficzne

Wszystkie projekty graficzne składają się z kilku elementów. Z reguły klienci zamawiają wektorowe wersje logotypów, okna typu pop-up oraz widgety zawierające różnego rodzaju treści. Dodatki są bardzo ważne, ale nie powinno ich być za dużo, ponieważ wtedy zaburzają odbiór całości. Każdy element spełnia określoną funkcję. Należy pamiętać, że przygotowanie dobrego projektu graficznego wymaga czasu. Zazwyczaj grafik komputerowy potrzebuje dwóch tygodni, żeby wykonać całość. Warto dodać, że część czasu stanowi opracowywanie pomysłu oraz przygotowywanie wstępnego zarysu. Następnym etapem jest nanoszenie poprawek, zgodnie z uwagami zaproponowanymi przez klienta. Dopiero na końcu implementowana jest szata graficzna sklepu.