Czym jest E-commerce?

E-commerce to handel internetowy, który polega na zakupie towarów oraz usług przez stronę internetową lub aplikację.

Rodzaje e-commerce

E-commerce podzielić można na następujące rodzaje:

  • busssines – to – consumer – są to transakcja pomiędzy przedsiębiorstwem a indywidualnym klientem. Sprzedaże odbywa się przez stronę internetową firmy,
  • bussines – to – bussines – to transakcje zawierane pomiędzy przedsiębiorstwami. Ten rodzaj handlu internetowego odbywa się poprzez specjalny system przy pomocy handlowców,
  • consumer – to – consumer – są to transakcje wykonywane pomiędzy osobami prywatnymi. Jedna z osób jest sprzedawcą a druga kupcem. Handel ten odbywać może się za pomocą serwisów internetowych, np. Allegro.

Rodzaje platform handlu elektronicznego

Platformy e-commerce podzielić można na dwa rodzaje, którymi są:
* zamknięte – są one łatwe do konfiguracji uruchomienia, ale mają ograniczone funkcje i rozwój,
* otwarte – są one trudniejsze do uruchomienia i można je w różnorodny sposób dostosować do funkcji jakie mają spełniać.
Platformy otwarte i zamknięte można podzielić na:
– olej – source – oprogramowanie to można modyfikować i uzupełniać w różne funkcje. Platforma ta jest darmowa

, lecz można ją rozwijać poprzez płatne opcje,
– abonamentowe – platformy te służą do obsługi i utrzymania sklepu internetowego,
– dedykowane – są one tworzone na specjalne zamówienie. Służą do tworzenia sklepu od podstaw.

Zalety oraz wady e-commerce

Do zalet sprzedaży w sieci zaliczyć można:

  • wygodę i oszczędność czasu dla klientów

    ,

  • łatwy i szybki dostęp do informacji,
  • szeroka możliwość wyboru,
  • możliwość zakupów przez cały rok i całą dobę,
  • sprzedawca szybko może aktualizować ofertę,
  • niski koszt związany z rozpoczęciem sprzedaży internetowej,
  • dostęp do nowych klientów oraz rynków.

Wadami sprzedaży w sieci są:

  • duże koszty dostarczenia towarów do kupującego,
  • niskie marże,
  • niepewność co do uczciwości sprzedającego i kupującego,
  • brak możliwości dokładnego obejrzenia produktu na żywo przed zakupem.