Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? (część 1)


Artykuł jest oparty na własnych analizach i rozmowach z największymi sklepami sprzedającymi na allegro.

Allegro to największa platforma handlowa w Polsce. Dla przykładu tylko kategoria Komputery to obroty rzędu 5 mln zł dziennie, a najwięksi sprzedawcy mają obroty w wysokości kilkuset tysięcy złotych dziennie (na wszystkich kategoriach).
Oczywiście solą w oku sklepów są wzrastające opłaty, które zmniejszają rentowność sprzedaży, nadal jednak allegro jest miejscem przyciągającym kupujących ze względu na wielkość oferty i bezpieczeństwo zakupów.

duży wybór produktów - jak sprzedawać więcej na allegro?

Żeby produkt dobrze sprzedawał się na allegro musi zostać spełnionych wiele warunków, ale najważniejsze z nich to :

  • Atrakcyjna oferta (cena, zestaw, promocja)
  • Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania i/lub płatna promocja
  • Atrakcyjna/wyróżniająca się strona produktu zachęcająca do kupna

W tym artykule skupimy się na pozycji w wynikach wyszukiwania.

Gdy wchodzimy na jakąkolwiek listę produktów widzimy, że jest ona domyślnie posortowana względem trafności. Niestety Allegro nie podaje nigdzie jak dokładnie działa ten algorytm, więc musimy się tu oprzeć na wnioskach i obserwacjach allegrowiczów.

  1. Tytuł aukcji – powinien zawierać słowa najczęściej wpisywane przez klientów w wyszukiwarkę w danej kategorii. Allegro udostępnia dane dotyczące haseł wpisywanych w wyszukiwarkę, warto więc je przejrzeć i brać to pod uwagę przy konstruowaniu tytułów.
  2. Ilość sztuk dostępnych w sprzedaży – wyżej będzie wypozycjonowana aukcja, która ma większą ilość dostępnych do sprzedaży sztuk (w przypadku tożsamych aukcji)
  3. Ilość wyświetleń / konwersja – tu dokładnie nie wiemy czy brana jest pod uwagę tylko ilość wyświetleń czy też konwersja (sprzedaż/wyświetlenia). Natomiast na pewno popularność aukcji ma wpływ na miejsce na liście.

W allegro dostępne są również inne sortowania:

  1. Popularność – sortowanie po ilości sprzedaży.
    a) Warto stosować aukcje “do wyczerpania przedmiotów” (należy pamiętać, że ilość sprzedaży w takim przypadku jest wyświetlana za ostatnie 30 dni). Gdy kończy nam się zapas magazynowy to wtedy podnosimy znacząco cenę, tak aby nikt nic nie kupił i obniżamy gdy będziemy mieli znowu możliwość sprzedaży.
    b) Nieoficjalnie wiem, że wielu sprzedawców podbija sobie sprzedaż na początku aukcji samodzielnie robiąc zakupy – jest to niezgodne z regulaminem allegro. “Nabić” sprzedaż można też obniżając cenę na początku, a po osiągnięciu zakładanej liczby sprzedaży podnieść do właściwego poziomu.
  2. Cena  – w tym przypadku sprawa jest prosta, im produkt tańszy tym wyżej na liście.

price expert analizuj ceny mądrze

Przydatne narzędzia : Analiza sprzedaży allegro – Trade-ExpertTradewatch
Monitoring własnej oferty i porównywanie cen z konkurencją : price-expert.net

Zapraszamy także do naszych pozostałych artykułów o sprzedaży na allegro:

Jak zwiększyć sprzedaż na allegro – cz.2

Jak zwiększyć sprzedaż na allegro – cz.3