Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? – analiza konkurencji (część 3)


Nie ma jednego przepisu na idealną strategię sprzedaży produktu. Będzie ona różnić się w zależności od kategorii, przedziału cenowego, marki i wielu innych. Należy więc odpowiedzieć sobie na dwa podstawowe pytania:

  1. Jak najłatwiej opracować strategię najlepszej sprzedaży? – Obserwując innych sprzedawców, którzy mają wyższą sprzedaż niż nasza.
  2. A jak prosto znaleźć informacje o lepiej sprzedających się produktach konkurencji ? – Używając następujących narzędzi:
    1. TradeWatch – najbardziej rozbudowane statystyki allegro
    2. Trade Expert (price-expert.net/trade) – usługa, która automatycznie połączy Twoje produkty z konkurencją i wskaże listę towarów, których konkurencja sprzedaje więcej niż Ty

Gdy już mamy listę produktów, których konkurencja sprzedaje więcej niż my to analizujemy:

allegro jak zwiekszyc sprzedazCenę – według wszelkich badań prowadzonych na rynku polskim cena jest najważniejszym czynnikiem decyzyjnym u konsumentów przy wyborze dostawcy danego produktu, aczkolwiek nie jedynym. Zachęcam do lektury wpisu, który analizuje ten temat Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? (część 1). Generalnie należy przyjąć, że sprzedawcy o silnej marce mogą sobie pozwolić na wyższą cenę.
Rodzaj wykupionej promocji – są różne rodzaje promocji (aukcja może być pogrubiona, podświetlona, wyróżniona, wyświetlona na liście kategorii, wyświetlona na stronie głównej). Każda kategoria rządzi się innymi prawami, więc należy spróbować przeanalizować najlepiej sprzedające się przedmioty pod kątem rodzajów wykupionej promocji.
Ilość wyświetleń – może świadczyć o popularności aukcji, ale jeśli stosunek sprzedaży do liczby wyświetleń jest mały może to sugerować kiepską jakość aukcji lub warunków zakupu.
Zdjęcia – dobre zdjęcie przyciąga uwagę. Jeśli sprzedajemy zestawy to warto umieszczać dodawane przedmioty na zdjęciu.
Zestawy – dobór towaru do zestawu zawsze jest trudny. Warto przeanalizować jakie produkty dodaje konkurencja, do tych zestawów, które dobrze się sprzedają i spróbować dodać takie same.
Parametry produktu– brak parametrów powoduje nie pojawianie się na liście w przypadku gdy klient korzysta z filtrów.
Stronę produktu – atrakcyjna strona produktu to ważny argument, który może budować zaufanie do sprzedawcy.

Uwaga – w przypadku aukcji “do wyczerpania zapasów” wyświetlane na aukcji dane sprzedażowe dotyczą ostatnich 30 dni.

Zapraszamy także do naszych pozostałych artykułów o sprzedaży na allegro:

Jak zwiększyć sprzedaż na allegro – cz.1

Jak zwiększyć sprzedaż na allegro – cz.2