Promocje w e-sklepach – 7 największych błędów (infografika)


Ilość i różnorodność promocji w sklepach jest ogromna. Jak więc mądrze z nich korzystać, żeby maksymalnie zwiększyć przychody ze sprzedaży? Poniżej przedstawiam 7 najczęstszych błędów popełnianych przy zarządzaniu promocjami w sklepach internetowych.


1. Nadużywanie słowa promocja – w sklepach internetowych możemy łatwo tworzyć wiele rodzajów promocji (zniżki, promocje koszykowe, ilościowe itd.). Często zdarza się, że przeglądając ofertę sklepu zauważamy, iż większość produktów ma przypisaną jakąś promocję. W tym przypadku klient przestaje zwracać uwagę na obecność promocji, ponieważ przestaje być ona czymś wyjątkowym.
2. Promocje nieograniczone czasowo – jednym z celów korzystania z promocji jest przyspieszenie decyzji zakupowej klienta. Jeżeli zainteresowana kupnem osoba widzi, że w danym sklepie promocje są długotrwałe, to nie działają one mobilizująco do szybszej decyzji.
3. Zestawy – jeśli zawsze oferujesz zestawy w promocyjnych cenach, zadbaj o to, żeby można było kupić każdy produkt osobno w wyższej cenie.
Bardzo ważne: podkreślaj oszczędność na wspólnym zakupie. Klient, który nie ma możliwości zakupu produktu osobno, nie docenia oszczędności na zestawie.

promocja4. Zbyt duży wybór powoduje odroczenie decyzji klienta o zakupie – zależy nam, aby klient szybko podejmował decyzję o zakupie. Nie proponuj klientowi 10 zestawów tylko maksymalnie 3, w tym jeden, który jest zdecydowanie najbardziej opłacalny. Wtedy masz o wiele większe szanse na finalizację transakcji.
5. Nie łączymy w zestawy produktów uważanych za drogie z produktami, które są postrzegane jako tanie. Takie połączenie przedmiotów powoduje, iż klient postrzega zestaw jako tańszy (mniej warty) przez co jest mniej chętny do wydania pieniędzy. Przykład: nie oferujemy w zestawie do laptopa za 8000zł torby za 79 zł, dobieramy ekskluzywną i droższą wersję np. 499 zł.
6. Pozorny gratis– podniesienie ceny produktu bazowego i dodanie gratisu niskiej wartości. Praktyka, która często irytuje klientów. Gratis jest na ogół dla klienta sam w sobie mało wartościowy, liczy się cena produktu. Jeśli jednak u dwóch sprzedawców cena towaru będzie podobna to ‘gratis’ może się okazać czynnikiem decydującym.
7. Ukryte koszta – dostawa gratis – klienci bardzo zniechęcają się do sklepu, jeśli gdy już kończą zakupy okazuje się, że dostawa gratis jest tylko w przypadku Poczty Polskiej, a kurier lub paczkomat są dodatkowo płatne.

e-sklep promocje i błędy